|
|
|
Sağlığınız ile ilgili aradığınız tüm bilgiler |
Sağlık Bilgileri Arama Motoru
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
Ceviz damarları koruyor
Ceviz, yağlı besinlerin damarlara verdiği zararı
azaltıyor.
Cevizin kalp ve damar sağlığı için yararlı olduğu yeni
bir araştırmayla daha kanıtlandı. İspanyol uzmanlar
tarafından yapılan araştırmaya göre, öğünler sonunda
yenen belli miktarda ceviz, yağlı besinlerin damarlara
verdiği zararı önlüyor.
Amerikan
Kardiyoloji Üniversitesi’nin dergisinde yayımlanan
araştırmada, 24 kişiye bir hafta boyunca yağ oranı
yüksek salam ve peynir içeren öğünler verildi.
Araştırmaya katılanların yarısına öğün sonlarında 5 çay
kaşığı zeytinyağı, diğerlerineyse 8 adet ceviz verildi.
Yapılan testler, hem zeytinyağı hem de cevizin yağlı
besinlerin damara verdiği zararı azalttığını gösterdi.
Araştırma ayrıca cevizin damarların esnekliğini de
koruduğunu ortaya koydu. Cevizin bu özelliğiyle, damar
sağlığı için zeytinyağından da faydalı olduğu
vurgulandı.
Yağlı besinlerin yol açtığı damar sertliği, felç ve kalp
hastalıklarının temel nedenleri arasında gösteriliyor.
Diğer Makaleler
|